Cibuti Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Moustapha Mohamed MAHAMOUD ve beraberindeki 4 kişilik heyet 22 Şubat 2017 Çarşamba günü 09.30-12.00 saatlerinde YEĞİTEK Genel Müdürlüğü tarafından ağırlandı.

Cibuti Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Moustapha Mohamed MAHAMOUD ve beraberindeki 4 kişilik heyet 22 Şubat 2017 Çarşamba günü 09.30-12.00 saatlerinde YEĞİTEK Genel Müdürlüğü tarafından ağırlandı. Cibuti Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanlığı heyetinin üç gün sürecek olan ziyaretinin ilk durağı YEĞİTEK Genel Müdürlüğü oldu. Türkiye’nin eğitimde teknoloji kullanımı ile geldiği son noktanın, uygulanan projelerin ve YEĞİTEK Genel Müdürlüğünün çalışmalarının uygulamalı olarak tanıtılabilmesi amacıyla konuk Bakan ve heyeti Ankara Tevfik İleri Anadolu İmam- Hatip Lisesinde kabul edildi.

Cibuti Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Moustapha Mohamed MAHAMOUD,  YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, İletişim Danışmanı Mohamed Barkad SİRADJ, Bakanın Danışmanı ve  TİKA’dan sorumlu Koordinatör Osman Abdillahi OMAR, Eğitim Baş Müfettişi Mahdi Omar Farah, Teknik ve Mesleki Eğitim Genel Müdürü Abdoulkader HOUMED; YEĞİTEK İletişim Daire Başkanı M. Sadık ARSLAN ile Eğitim Yayınları ve İçerik Yönetimi Daire Başkanı Mehmet RÜŞEN; Tevfik İleri Anadolu İmam- Hatip Lisesi Okul Müdürü M. Fatih ZENGİN tarafından okul hakkında bilgilendirildi. Okulun 9. sınıflarında İngilizce, Arapça ve Coğrafya derslerinin branş öğretmenleri tarafından etkileşimli tahta üzerinde işlenişi izlendi. Konuk bakan MAHAMOUD,  ders işlenişini izledikten sonra öğrencilere seslenerek kendilerine sunulan bu imkânları iyi kullanarak daha ileriye götürmelerini, Türkiye’nin eğitimde geldiği noktanın dikkat çekici olduğunu ve Türkiye’nin İslam dünyasının onur kaynağı olduğunu söyledi. Heyet daha sonra; okul kütüphanesi, spor ve fitnes salonu, kimya laboratuvarı, konferans salonu gibi okul birimlerini etkin bir hâlde iken gezdi.

“Teknolojiyi tüketen değil üreten nesiller yetiştirmeyi hedefliyoruz”

İki heyet tarafından gerçekleştirilen toplantıda konuşan YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, gelecekte gerçekleşecek muhtemel yenilikler doğrultusunda öğrencilere ve öğretmenlere teknolojiyi nasıl kullanacaklarını öğreterek teknolojiyi tüketen değil üreten nesiller yetiştirmeyi hedeflediklerini ifade etti. FATİH Projesi’nin ülkenin farklı bölgelerinde farklı koşullarda yaşayan öğrencilerin aynı eğitim imkânlarından faydalanmalarını sağladığına değinen TIRNAKÇI, tabletler ve EBA aracılığı ile öğrencilerin derste ve ders dışında eğitim ve öğretimlerini sürdürebilmelerinin sağlandığını, bunun öğrencilere eğitimleriyle ilgili sınırsız bir özgürlük verdiğini belirtti. FATİH Projesi’nin yanında teknolojinin aktif olduğu diğer bir etkinliğin de e- Okul sistemi olduğuna vurgu yapan TIRNAKÇI sözlerine şöyle devam etti: “e-Okulda, öğrencilerimizin eğitim öğretime başladığı andan eğitimini tamamladığı güne kadar aldığı dersleri, devam devamsızlıklarını,  akademik başarılarını, aldığı diplomaları ve bunun gibi pek çok ayrıntı pek çok yönden takip ediliyor. EBA ile öğrencinin aldığı eğitim içeriğini belirlerken e-Okul ile bunun sonuçlarını değerlendiriyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımızın açtığı yolda çalışmalarımızı sürdürüyoruz ve geleceğimizi imar etmeye çalışıyoruz.”

“Burada düşündüklerimin çok daha ötesini gördüm”

Daha sonra YEĞİTEK Genel Müdürlüğünün ve Türk eğitim tarihinin gelişimi, FATİH Projesi’nin, EBA ve modüllerinin ayrıntılı tanıtımını içeren bir sunum yapıldı. Sunumun ardından izlenimlerinin sorulması üzerine Cibuti Eğitim ve Mesleki Eğitim Bakanı Moustapha Mohamed MAHAMOUD, şunları söyledi: “Burada bir gelişim görmeyi umut ediyordum ama düşündüklerimin çok daha ötesini gördüm. Aslında sunumu izlerken şu an gördüklerimin gelecekte yapmak istediklerimiz olduğunu düşündüm. Cibuti, eğitimde dijitalliği daha yeni kullanmaya başladı. Biz aslında ilkokul 1 ve 2. sınıflarda tablet kullanıyoruz. Tablette çocuklara eğitici oyunlar oynatıyoruz. Bizim de amacımız sizin yetkinliğinize sahip olabilmek ve sizin deneyimlerinizden faydalanmak. Buraya gelirken Türkiye Cumhuriyeti ile Cibuti arasında eğitimde işbirliği yapabileceğimizi düşünüyordum şu anda ise bu işbirliği çerçevesinde Türkiye’ye uzman göndererek paylaşımlarda bulunabileceğimizi gördüm. İsteğim projenizin Cibuti’de somutlaştığını görebilmek. Özellikle dijital ve imam-hatip okulları alanında. ”

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI; heyet tarafından kendisine yöneltilen, öğrencilerin tabletleri ne şekilde elde ettiği ve tabletlerin çocukların öğrenmelerine nasıl bir etki yarattığı sorularına cevap vererek bilgi ve birikimlerini kendileriyle paylaşmaktan memnuniyet duyacaklarını söyledi.