Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu öncülüğünde “Uluslararası Çocuk ve Bilgi Güvenliği Etkinlikleri” 9-11 Ekim 2017 tarihlerinde gerçekleştirildi. Etkinliğe Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Millî Eğitim Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı ile Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği de paydaş olarak katıldı.

Etkinlik kapsamında 10 Ekim’de “Dijital Oyunlar Çalıştayı” Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Merkez Yerleşkesi’nde gerçekleştiridi. BTK ev sahipliğinde Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği, Millî Eğitim Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığının katkılarıyla ikinci gün düzenlenen çalıştaya, BTK Kurum Başkan Yardımcısı Dr. Ahmet KILIÇ, İnternet Dairesi Başkanı Dr. Mustafa KÜÇÜKALİ, Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği Başkanı Prof. Dr. Betül ULUKOL, Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Çocuk Hizmetleri Genel Müdürü Selahattin GÜVEN, Gençlik ve Spor Bakanlığı Eğitim, Kültür ve Araştırma Genel Müdürü Huzeyfe YILMAZ ve sektör temsilcileri katıldı.

Telekomünikasyon sektörünü düzenleme ve denetleme fonksiyonunun bağımsız bir idari otorite tarafından yürütülmesi amacıyla faaliyet gösteren Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Ömer Fatih SAYAN’ın açılış konuşmasının ardından YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, Millî Eğitim Bakanlığının dijital oyunlarla ilgili faaliyetleri hakkında bilgi verdi.

Tüketen fertler olmaktan üreten fertler olmaya…

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI, yaptığı konuşmada; Millî Eğitim Bakanlığı olarak çocuklara vermeye çalıştıkları kazanımların bir kısmını dijital oyunlarla desteklemek istediklerini belirterek şunları ifade etti: “Onlara bilgisayarı ve mobil cihazları yasaklamak ya da bunları ellerinden almak yerine alternatifler sunarak sahadaki boşlukları dolduralım istiyoruz. Yeni dönemde de FATİH Projesi’nin tasarımlarını ve teknolojik aygıtları, çocuklarımızı tüketen fertler olmaktan üreten fertler olmaya dönük olarak yetiştirmek üzere çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Biliyorsunuz kodlama, ortaokul ve lise derslerinin müfredatı içinde yer aldı. Bu da yeni neslin kendi teknolojisini üretmesi yönünde gösterdiğimiz çabanın bir parçasıdır.” TIRNAKÇI, “Bu güzel organizasyona emek veren herkese teşekkür ediyorum.” diyerek sözlerini tamamladı.

BTK öncülüğünde dijital oyunların bütün yönleri ile tartışıldığı çalıştay; Dijital Oyunlar İçin Çocuk ve Aile Rehberliği, Eğitimde Dijital Oyunların Kullanılması, Elektronik Spor, Dijital Oyunların Üretim Süreçleri ve Dijital Oyun Sektörü, Dijital Rekabet ve Topluluk Yönetimi konulu oturumların ardından sona erdi.