Millî Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından  “FATİH Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi 2017” 17-18 Kasım 2017 tarihlerinde Ankara’da yapıldı. Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Zirve, büyük bir katılımla gerçekleşti. Zirvenin açılış konuşmalarını Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan ERDEM ve Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI yaptı.

3 bine yakın katılımcı ve 155 konuşmacının yer aldığı Zirve’de 28 oturum, 4 panel ve 50 atölye çalışması yapıldı. Oturumlar, YEĞİTEK Daire Başkanları ve alan uzmanları tarafından yönetildi. 11 yabancı çağrılı konuşmacı bildirilerini sundu. Pek çoğu akademisyen olan yabancı konuğun sunumları simultane çeviri ile katılımcılar tarafından dinlendi. Ayrıca çağrılı konuşmacıların sunumları F klavye dünya şampiyonlarınca anında yazılarak LED ekrana yansıtıldı.

 “YEĞİTEK, FATİH Projesi ile eğitim hayatımızı dönüşümün bir parçası kılıyor”

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Orhan ERDEM konuşmasında,  bakanlık olarak 18 milyon öğrenciyi çağın gereklerine uygun olarak yetiştirmeye çalıştıklarını söyledi. Dünyanın 4.0 ile yeni arayışlara gittiğine ve Türkiye’nin bu süreci kaçırmaması gerektiğine dikkat çeken ERDEM, şunları ifade etti: “YEĞİTEK, FATİH Projesi ile eğitim hayatımızı bu dönüşümün bir parçası kılıyor. Derdimiz; etkileşimli tahta ve tabletlerde internet erişimi hızlı bir şekilde öğrencilerimize eğitim verebilmek.”

“Dünden aldığımız ilhamla bugünkü birikimimizle geleceğimizi inşa etmek istiyoruz”

YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI da yaptığı konuşmada;  iki gün sürecek Zirve’nin sahadaki çalışmalara yön verecek nitelikte olacağına ve Türk millî eğitimine katkı sağlayacağına inandığını söyledi. TIRNAKÇI, teknolojinin insanlık için tek başına bir şey ifade etmediğini belirterek şunları ifade etti: “Disiplinler arası etkileşime dayalı bir üretimin, buna eşlik eden bir etiğin ve sanatın yeni üretim biçiminin gereklerinden olduğuna inanıyorum. Dünden aldığımız ilhamla bugünkü birikimimizle geleceğimizi inşa etmek istiyoruz. Aslında Eğitim Teknolojileri Zirvesi’nin özeti bu.”

“Geleceğin Eğitimine Katkı Ödülleri”

Açılış programı “Eğitimde FATİH Projesi, Eğitim Bilişim Ağı (EBA) ve Eğitim Teknolojileri Zirvesi Konulu Sinevizyon Gösterimi” ile devam etti. Daha sonra törende bu sene ilk kez FATİH Projesi ETZ 2017 kapsamında düzenlenen “Geleceğin Eğitimine Katkı Ödülleri” de sahiplerini buldu. Bu ödüller “Eğitimde Teknoloji Kullanımında İyi Örnekler Yarışması” sonucunda Seçici Kurulun, gönderilen projeler arasında başarılı bulduğu ve halk oylamasına sunulan 20 öğretmen ve 20 öğrenci projesi içinden seçilen üç öğrenci ve üç öğretmene verildi. Öğretmen kategorisinde İstanbul BT koordinatörlüğü Harezmî Eğitim Modeli ile birinciliği, Tokat’tan Mürsel TAŞÇI “EBA Bir Masal Anlat Bana, İçimde Değerlerim Olsun” adlı projesiyle ikinciliği, Bursa’dan Nihat HANPOLAT “Masallar Canlanıyor” ile üçüncülüğü aldı. Öğrenci kategorisinde Batman’dan Onur Azad ULUĞTEKİN, “Mars’ın Sanal Haritası” projesi ile birinciliği, Kastamonu’dan İbrahim YAY “Ortopedik Engelliler İçin Kaşık” ile ikinciliği ve Manisa’dan Hüseyin ÜSTÜNDAĞ, “Sessiz Dünyanın Sesi Ol-İşaret Dili Eğitimi” adlı çalışmasıyla üçüncülüğü aldı. Öte yandan EBA’yı en çok kullanan üç il de bu törende ödüllendirildi. Yalova, Hatay, Muğla İl Millî Eğitim Müdürlerine plaketleri verildi.

Program çağrılı konuşmacılardan LEGO Education Başkanı Esben Staerk JORGENSEN, eğitim bilimci Dr. Özgür BOLAT ve University College London’dan Prof. Dr. Dominic Wyse’ın eğitim teknolojileri ile ilgili sunumlarıyla sürdü.

17 Kasım Cuma günü öğleden sonra zirvede 11 oturum, 2 panel ve 5 atölye çalışması yapıldı. Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Yavuz SAMUR’un başkanlığını yaptığı ilk oturumda “Oyun Temelli Öğrenme İçin Eğitsel Oyun Tasarımı” konuşuldu. Daha sonra YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı M. Hakan BÜCÜK tarafından yönetilen oturumda geleceğin eğitim modeli olarak kabul gören STEM üzerine sunumlar yapıldı. e- İçerik üzerine kıymetli sunumların yapıldığı son oturumun başkanı ise YEĞİTEK Genel Müdürlüğü Eğitim Yayınları ve İçerik Yönetimi Daire Başkanı Mehmet RÜŞEN oldu.

İlgiyle izlenen “Nesnelerin İnterneti” başlıklı oturumu, Başkanlığını Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Hafize KESER’in yaptığı “Kodlama ve Robotik”, Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ahmet BENZER’in yönettiği “Öğretim Teknolojilerinin Türkçe Eğitiminde Kullanımı”,  Fırat Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Asaf VAROL’un yönettiği “Eğitimde Sanal Gerçeklik”, Balıkesir Üniversitesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Canan NAKİBOĞLU’nun yönettiği “Teknoloji Destekli Öğretmen Mesleki Gelişimi”, Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Fatih ÖZDİNÇ’in yönettiği “Ölçme ve Değerlendirme” konulu oturumlar takip etti.

18 Kasım Cumartesi günü de oturumlar, paneller ve atölye çalışmaları binlerle ifade edilebilecek; akademisyen, öğretmen, sektör temsilcisi ve alan uzmanı tarafından takip edildi. Bu atölye çalışmalarından biri de  “Robotik”ti. Bu oturumda robotik çalışmaların öğrenmeye, eğitime ve bilime katkısı çeşitli örnek uygulamalar eşliğinde sunuldu. Bir robotun veya elektronik kartın bir derleyici tarafından programlanmasının ve kodlamanın günümüzde ve gelecekte ne denli önemli olacağı konusunun altı çizildi.

Atölye çalışmaları da en az oturumlar kadar ilgi gördü. Zirve web sayfasından kayıt olarak atölyelerde yer alan katılımcılar gelecek yıllarda düzenlenecek zirvelerde atölyelerin süresinin ve sayısının artırılmasını talep ettiler.

FATİH Projesi ve EBA’nın tedarikçisi ve paydaşı olan kurum ve kuruluşlar ile STEM, kodlama ve robotik üzerinde çalışan çok sayıda kurum ve kuruluş,  zirvede stant açarak ziyaretçilerle eğitim teknolojileri alanındaki birikimlerini paylaştılar.

Katılımcılar, zirve sonunda memnuniyetlerini dile getirerek kendileri için bu tarz çalışmaların teknolojinin eğitime yansımasını yakından takip etmek adına faydalı olduğunu ve Zirve’nin sürekli hâle getirilmesinin önemini vurguladılar.