FATİH Projesi, 35 ülkeden teknoloji uzmanı ziyaretçilerin katılımıyla Hong Kong’da gerçekleştirilen Worlddidac Asia Fuarı’nda yoğun ilgi gördü.

Yaklaşık 35 ülkeden profesyonel ziyaretçilerin katıldığı, dünyada önde gelen eğitim konularının tartışılması ve ürünlerin tanıtılmasına imkân sağlayan Worlddidac Asia Fuarı 7-9 Haziran 2016 tarihleri arasında Hong Kong Fuar ve Sergi Merkezi’nde gerçekleştirildi.

Millî Eğitim Bakanlığı adına Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü Worlddidac Asia Fuarı’nda stant açarak FATİH Projesi, EBA (Eğitim Bilişim Ağı) portali ve PARDUS millî işletim sistemi ETAP (Etkileşimli Tahta Arayüz Projesi)´nin çoğunlukla Uzak Doğu’dan gelen ziyaretçilere tanıtılmasını sağladı. Stantdaki örnek sınıf uygulaması sayesinde ziyaretçiler, FATİH Projesi’nin bileşenlerinden olan EBA portali, VSınıf, Antropi uygulamaları ile PARDUS ETAP projesini bizzat deneyerek gözlemleme şansı buldular. Hong Kong Eğitim Bakanı Eddie Ng HAK-KIM, Tayland Eğitim Bakanı Yardımcısı Dr. Teerakiat JAREONSETTASION, Tayland Eğitim Bakanı Genel Sekreter Yardımcısı Chanvech BOONPRADERM, Japonya Ulusal Teknoloji Enstitüsü Başkanı Kazuhide SUGIMOTO başta olmak üzere Asya ülkelerinin Eğitim Bakanlıklarından, üniversitelerinden, eğitim teknolojileri alanındaki öğretmen, öğrenci ve kuruluşlardan standımızı ziyaret eden birçok kişi FATİH Projesi’nin dünyadaki en büyük eğitim ve eğitim teknolojileri projelerinden biri olduğunu belirterek iş birliği yapmayı teklif ettiler. Millî Eğitim Bakanlığı Standını ziyaret eden Başkonsolos Korhan Kemik başta olmak üzere Uzakdoğu’da yaşayan diğer Türkler FATİH Projesinin gördüğü ilgiden duydukları memnuniyeti ifade ettiler.

Fuarda ayrıca farklı ülkelerin eğitimdeki yeni uygulamaları, robot teknolojiler, STEM ile ilgili içerikler ve ürünler ziyaretçilere tanıtıldı. Bunun yanında Çin, Japonya, Kore, Tayland, Filipinler, Malezya ve Hong Kong gibi birçok ülke ve bölgenin Eğitim Bakanlıklarından, üniversitelerinden temsilcilerin de yer aldığı konferans ve panellerle dünyanın, Asya ülkelerinin eğitim ve eğitim teknolojileri konuları ele alındı.