Cevap: Tablet setleri 2 yıl üretici firma tarafından garantilidir. Tablet markaları ve servis irtibat numaraları aşağıda listelenmiştir.

Aidata Tablet: AİDATA MARKA FATİH PROJESİ KAPSAMINDA TEMİN EDİLEN TABLETLERLE İLGİLİ TEKNİK SERVİS OLUŞTURULMUŞ OLUP 0216 465 7070 NUMARADAN UZAKTAN TELEFONLA YARDIM VE GEREKTİĞİNDE FİZİKEN TABLET GELMESİ GEREKİYORSA MNG KARGO İLE ÜCRETSİZ GÖNDERİM SAĞLANACAKTIR.

Samsung Tablet: 9 ilde yer alan servis merkezlerimize kullanıcılar birebir giderek cihaz onarımı konusunda destek alabilirler. Servis olmayan İllerde ikamet eden kullanıcılar ekte yer alan 81 İl Servis Merkezleri listesinde bulunulan ilin karşısında hangi servis adresi yazılı ise ürününü Yurtiçi Kargo şubesine giderek aşağıdaki anlaşma kodları ilgili servis merkezine ücretsiz olarak gönderim sağlayabilecektir.

İstanbul BDH Merkez Servis: 460069720

Ankara BDH Merkez Servis: 460087748

General Mobile Tablet: Tablet bilgisayar kutusu ve garanti belgesi üzerinde yer alan 0850 955 15 15 servis numarası aranarak telefon ile çözülemeyen sorunlar müşteri temsilcisinin vereceği kargo kodu ile belirttiği kargo firmasına götürülerek ücretsiz kargo imkanı sağlanacaktır.


Cevap: Bakanlığımızca dağıtımı yapılan tablet bilgisayarlar EBA canlı ders ve video konferans uygulamalarında rahatlıkla çalışmaktadır.


Cevap: Bakanlığımızca dağıtımı yapılan tablet bilgisayarlar ile birlikte verilen sim kartların aylık 25 GB internet kotası bulunmaktadır. Ayrıca sim kartınız hangi operatöre ait ise o operatörün uygulaması tablet bilgisayara indirilerek anlık kota takibi yapılabilir.


Cevap: Samsung, Aidata ve General Mobile tablet bilgisayarlardan hangisine sahipseniz ilgili markanın teknik servislerini arayarak sorununuzla ilgili teknik destek alabilirsiniz.


Cevap: Bakanlığımızca dağıtımı yapılan tablet bilgisayarların IMEI kaydı ile ilgili gerekli yasal işlemler ilgili firmalar tarafından BTK (Bilgi teknolojileri ve iletişim kurumu) ile yürütülmekte olup süreç devam etmektedir. Yasal işlemler ile ilgili BTK ile yürütülen süreç tamamlandığında bu uyarı görülmeyecektir. Bu uyarı tableti kullanıma engel bir durum değildir.


Cevap: Bakanlığımızca dağıtımı yapılan tablet bilgisayarlar ile birlikte verilen data hatlarının aylık ücretleri Bakanlığımızca ödenmektedir. Sim kartlar için kullanıcılar tarafından herhangi bir ücret ödenmeyecek olup Bakanlığımızca aylık 25 GB İnternet tanımlanmıştır ve eğitim öğretim yılı sonuna kadar her ay yenilenecektir.


Cevap: Bakanlığımızca dağıtımı yapılan tablet bilgisayarlar ile birlikte verilen sim kartların aktivasyon işlemi yapılmış olup sim kart çıkartılıp tekrar takıldığı takdirde aktif olduğu görülecektir, çıkarıp takma işlemine rağmen aktif olmayan arızalı olduğu düşünülen sim kartlar ile ilgili bulunduğunuz İl Milli Eğitim Müdürlüğünde görevli Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü ile irtibata geçerek sim kartın arızalı olup olmadığının teyidini sağladıktan sonra arızalı olması halinde yeni sim kart talebinde bulunabilirsiniz.


Cevap: Data hatları ile ile ilgili olarak internet hızlarında operatörlerin sinyal seviyesine bağlı sorun yaşanabilmektedir. Şehir merkezlerinde büyük bir sorun olmamakla birlikte kırsal kesimlerde operatörlerin çekim güçleri değişkenlik gösterebilmektedir. Tablet bilgisayar ile sim kart verilen öğrencinin ikamet ettiği bölgede verilen data hattının kapsama alanı dışında kalması ve aynı il sınırları içinde sözleşme kapsamında başka bir operatörden hizmet alınabildiği durumda farklı operatörlere ait sim kart kullanıcısı her iki tarafın da onayı bulunması şartıyla, öğrenciler arası sim kart değişimleri yapılabilecektir. Sim kart değişimleri İl Milli Eğitim Müdürlüklerinin koordinasyonu ile yapılacak olup, her iki tarafın imzasının olduğu bir belge ile tutanak altına alınacaktır. Tutanak üzerinde sim kart değişiminin yapıldığı gün ve saat bilgisi olacaktır. Tutanaklar İl Mili Eğitim Müdürlüklerince muhafaza edilecektir.


  1. Elektrik kesintisini,
  2. Ana güç anahtarını,
  3. Enerji kablosu bağlantısını,
  4. Ekranın led lambasının yandığını,
  5. Bilgisayarın düğmesi açıklığı,
  6. LED Ekran için doğru görüntü kaynağı (dahili bilgisayar) seçimini,
  7. Parlaklık seviyesini,
  8. Ekran görüntüsünü,
  9. Kullanıcı kimliği/Kart okumasının yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz.

  1. Diskin ETB doğru takıldığından emin olun.
  2. Diskin sağlamlığını kontrol ediniz.

  1. Pillerinin takılı ve tam dolu olduğunu,
  2. Kumandanın çalışma mesafesinde kullanıldığını,
  3. İlgili sürücünün düzgün çalıştığını kontrol edin ve cihaz ile gelen kitapçığı inceleyin.

 


LED ekran parlaklık seviyesi yeterince açık olduğunu kontrol ediniz.

 


  1. Gücün geldiğini,
  2. Kablo bağlantılarını,
  3. Cihaz üzerinde kumanda karşılık sensörünü etkileyen faktörlerin var olduğunu kontrol ediniz.

  1. LED ekran ses seviyesini,
  2. Ses sürücüsünün ve de uygulamasının kurulumunu,
  3. Hazır beklet modunu,
  4. LED ekran ve Etkileşimli Tahta Bilgisayarı üzerindeki portlara kulaklık/hoparlör takılı olmadığını,
  5. Harici bir hoparlör kullanma durumunda kablo bağlantılarının doğru yapılıp yapılmadığını
  6. Etkileşimli tahta bilgisayarının sesi açıklığı (sağ alt köşedeki ses simgesinden ses seviyesi) kontrol ediniz.

 


  1. Oynatma ve kaydetme sesinin seviyesini ayarlayın,
  2. Kaydeden kaynağını kontrol ediniz.

 


  1. HDMI kablosu harici bilgisayara bağlı olduğunu,
  2. Öğretmen masasındaki USB port harici bilgisayara bağlı olduğunu,
  3. HDMI kablosu LED ekrana bağlı olduğunu,
  4. USB kablosu LED ekrana (ETB üzerindeki port değil) bağlı olduğunu,
  5. Harici bilgisayar açık olduğunu,
  6. Harici bilgisayarda Dokunmatik için gerekli sürücülerin kurulu olduğunu kontrol ediniz.

 


  1. Anahtar deliğinde yabancı bir cisim olup olmadığını,
  2. Raylarda herhangi bir yabancı cisim olup olmadığını kontrol ediniz.

 

  1. Internet/Altyapı sorunu var mı?
  2. Okuldaki diğer sistemler çalışıyor mu?

 

  1. Ethernet kablosunu,
  2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
  3. Browser online modunu kontrol ediniz.

Sorun devam ediyorsa 0 312 296 94 00/9725 bildirin.

  1. Ethernet kablosunun takılı olduğunu,
  2. Ağ bağdaştırıcısının etkinliğini,
  3. Browser online modda olduğunu,
  4. Internete veya diğer programlara erişebilirliğini kontrol ediniz.

 

ETAP 5.2 için talep edilen güncel disk kalıbına ”ETAP 5.2” linkten ulaşabilirsiniz

Pdf, office,resim v.b. düzenleme yazılımlarının yazdır menüsünden “Starboard Document Capture” sanal yazıcısı ile çıktıyı startboard’a alabilirsiniz.

Starboard yazılımını çift açma değil ancak 2 ayrı sayfa olarak kullanma olasılığı vardır, bu da 2 ayrı Starboard gibi kullanılabilir. Bunun için araçlar menüsünden “ikili sayfa” tercihinin yapılması gerekmektedir.

Büyük .pdf dosyalarını Starboard yazılımına aktarmada sorunlar yaşanmaktadır.

Çok sayfaya ve farklı sayfa boyutlarına sahip PDF dosyaları alınırken her sayfa, Dosya Al iletişim penceresinde belirtilen orana göre alınır.

Sorun devam eder ise; Büyük dosyaları Starboard’a almak için PDF ya da ilgili dosya açılır, dosyadan yazdır dedikten sonra starboard capture yazıcı olarak seçilir, istediğimiz sayfaları yazdır dediğimizde Starboardın içine sadece belirli sayfalar atılmış olur.

Starboard’da “Dosya” veya “Yerleştir” menüsünden ya da Galeri Widgetinden bir resim dosyası alınırken bazı durumlarda belli resimlerin doğru alınmasına ilişkin sorunlar yaşanmaktadır.

Bu durumdan önce resim farklı bir biçime dönüştürülür.

Eğer “.dib” dosya uzantısına sahip sabit resim dosyaları alınırken herhangi bir sorun yaşanırsa dosya uzantısı “.bmp” olarak değiştirilir.

Bir dosya almayı başlattığınızda eğer dosyayla ilişkili uygulamanın yazdırma iletişim penceresi görüntülenirse StarBoard Belge Yakalama yazıcısını seçip yazdırmayı başlatın.

Dosya alınırken StarBoard Belge Yakalama yazdırma işini doğrudan iptal etmeyin.

Eğer yazdırma işi iptal edilirse dosya düzgün alınamayabilir.

Alınacak olan bir dosyada belirtilen yazdırma sayfası boyutu ayarı içeriğin gerektirdiğinden küçükse içeriğin bir kısmı kaybolabilir veya dosya StarBoard Software’e alındığında çok küçük bir yazı tipi boyutunda görüntülenebilir. Bu durumda lütfen dosyanın yazdırma sayfası boyutu ayarının içerik boyutuna uygun olduğundan emin olun.

Lütfen bu nesneleri Ofis Belgesine bir BMP, JPEG veya PNG verisi olarak yapıştırın.

PowerPoint konusu için StarBoard Software klavye kısayolları devre dışıdır. Bunlar Powerpoint’in kendi içinde kullanılabilirlerdir.

Windows’da bir .yar dosyasına çift tıklayarak StarBoard Software’ı açarsanız fare imleci “meşgul” modda takılı kalabilir. Bu durumda boş bir StarBoard Software açarak yazılım içerisinden .yar dosyalarını yüklemeyi deneyiniz.

Arızayı bildirdiğiniz süreyi kaydederek, Faz-2 Etkileşimli Tahtalar için sözleşmenin;

“16.7.2.1. Malın tamir süresi en fazla 10 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.

16.7.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2’den, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4’tan, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6’dan fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.

16.7.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.

16.7.4. Malın tamir süresi 30 günü geçmesi halinde teknik şartnameye uygun yenisi ile değiştirilecektir.”

maddeleri gereğince işlem yapılacaktır.

Bu yöntemle sorunlar çözülemediği takdirde VESTEL Çağrı Merkezi 0800 219 0123 numaralı telefon aranmalıdır.