Microsoft, 15 Aralık’ta İstanbul’da eğitim teknolojileri etkinliği düzenledi. Bu etkinlikte eğitim teknolojilerindeki son gelişmeler ele alındı. “Türkiye’de STEM Eğitimi, Geleceğin Teknoloji Liderlerini Yaratmak, Office365 ile Eğitim İçeriği Tasarımı, Dijital Sınıf Yönetimi, Oyun Tabanlı Öğrenme, Windows ile Eğitime Yeni Bir Pencere Açmak, Minecraft ile Kodlayarak Öğreniyoruz ve Dijital Kampüs” gibi başlıklar altında düzenlenen konferans ve panellerle eğitim teknolojilerindeki yenilikler değerlendirildi.

Etkinliğin açılış konuşmasını, Microsoft Türkiye Genel Müdürü Murat Kansu yaptı. Kansu’nun ardından YEĞİTEK Genel Müdürü Bilal TIRNAKÇI konuşmasını gerçekleştirdi.

Bilal TIRNAKÇI sözlerine Microsoft’un teknoloji ile tanışmamızdaki katkılarını dile getirerek başladı. Daha sonra Millî Eğitim Bakanlığı olarak teknolojiyi eğitimin vazgeçilmez bir aracı olarak gördüklerini ve FATİH Projesi’nin önemini ele alan TIRNAKÇI, proje kapsamında dört yüz iki binin üzerinde etkileşimli tahtanın sınıflarda kullanılır hâlde olduğunu, önümüzdeki yıl iki yüz beş bin adet daha akıllı tahta monte edileceğini ve bunun bir devrim olduğunu belirtti. YEĞİTEK tarafından sunulan eğitim içerikli sosyal bir paylaşım platformu olan EBA’nın önemine değindikten sonra STEM ile ilgili çalışmaların sonuçlarını vermeye başladığını ve kodlama eğitiminin müfredata gireceğini ifade etti.

 

“Biz, gecemizi gündüzümüze katarak o mutlu ana ulaşmak için çalışıyoruz”

TIRNAKÇI sözlerine şöyle devam etti: “Microsoft gibi bu işe gönül veren kurum ve kuruluşlarla sürekli irtibat hâlindeyiz. Biz çocuklarımıza daha iyi neler verebileceğimiz düşünüyoruz. İlerleyen yıllarda çocuklarımızın başarılı olduklarını, kendi teknolojilerini ürettiklerini, buluşlar yaptıklarını gördüğümüzde işimizin neticesini almış olacağız. Biz, gecemizi gündüzümüze katarak o mutlu ana ulaşmak için çalışıyoruz. Tüm millî eğitim camiası büyük bir ordu. Bir milyon öğretmenimiz var. Şu an biz sizlerle konuşurken on yedi milyon öğrenci eğitim görüyor. Sıklıkla eğitimdeki başarısından ötürü Finlandiya örneği gösteriliyor. Ancak unutmamak gerekiyor ki Finlandiya’nın nüfusu bizim öğrencilerimizin sayısının üçte birini bulmuyor. Biz bundan bir süre önce sınıf mevcutlarımızı yirmi dört kişi ile sabitlemiştik.  Bu sınıfları akıllı tahta bilgisayar, yazıcı ve diğer alt yapı gereçleri ile donattık. Ancak savaştan kaçan milyonlarca insan ülkemize sığındı. Biz bu sınıf mevcutlarını otuza çıkardık. Onlarla sadece sınıflarımızı değil hayatımızı paylaştık. Eğitimin meselelerini tartışırken hatta eğitim teknolojilerini konuşurken bunları göz ardı etmemiz mümkün değildir. Bizim mutluluğumuz ve başarı göstergemiz buradan okunmalıdır. Biz ihtiyacı olan herkes için çalışıyoruz ve imkânlarımızı paylaşıyoruz. Bu anlamda Microsoft’a yine teşekkür ediyorum. Dünyanın bütün bölgelerinde ürettikleri bilgi birikimini bizimle Millî Eğitim Bakanlığı ile paylaştıkları için ve geleceğin eğitimini şekillendirirken bizimle hareket ettikleri için. Bu toplantının hayırlara vesile olmasını diliyorum, saygılar sunuyorum.”

Etkinlik kapsamında YEĞİTEK Eğitim Teknolojileri Geliştirme ve Projeler Daire Başkanı M. Hakan BÜCÜK “Türkiye’de STEM Eğitimi” konulu panele konuşmacı olarak katıldı. Panelde Millî Eğitim Bakanlığı STEM Raporu’nu ve STEM eğitimi konusunda YEĞİTEK’in yaptığı diğer çalışmaları anlattı.